Smart Data Hakkında

İstanbul merkezli Smart Data, bir Bilişim Teknolojileri ve Business Intelligence şirketi olarak 2015 yılında, Erol Yöndem tarafından kurulmuştur. Smart Data özellikle Erol Bey’in güçlü stratejik ortaklıklarından ve Türkiye e-ticaret sektöründeki, uzun yıllara dayanan, tecrübelerinden faydalanmaktadır.

Smart Data öncelikle, Avrupa pazarının lider yazılım şirketleri ile işbirliği yapmaktadır. DATATRONIQ, Altasigma, FACT-Finder ve Inxmail bunların sadece birkaçı.

Smart Data Big Data, Business Intelligence ve IIoT alanlarında uzmanlaşmıştır. Buna ek olarak ürün ve çözüm ortaklarımıza bağlı teknik ve danışmanlık hizmetleri sunulmaktadır.

Çözümlerimiz; halihazırda hızlıal, Teknosa, Ofix ve Koçtaş gibi TOP 50 Türk e-ticaret şirketinin 22’si tarafından kullanılmakta.

Erol Yöndem

Erol Yöndem

Kurucu & CEO


 

Erol Yöndem internetle ilgili ilk ticari faaliyetine 2001 senesinde Kaiserslautern Üniversitesi’nde Ekonomi okurken başlamıştır. O günlerde Erol, 14 üniversite öğrencisiyle birlikte bir online gıda sipariş sitesi (Heimservice GmbH) kurup yönetmiştir. Kendisi yüksek kapasiteli bir iş geliştirici ve piyasa analisti olup Retargeting, Veri Analizi ve Business İntelligence konularında uzmanlaşmıştır.

Erol, 2006 senesinde bu işten başarılı bir şekilde ayrılıp kendisini kişisel ve profesyonel olarak da birçok farklı alanda faaliyet gösterip geliştirmiştir. Türkiye’nin çok yüksek potansiyelli ve yatırım yapılmaya değer bir gelişen pazar olduğunu bilen Erol, kendisinin partneri olduğu üst düzey yazılım çözümlerinin de piyasadaki eksikliklerini görmüştür.

Erol, Avurpa’nın lider Arama Motor’u FACT-Finder ile 2011 senesinde bir ortaklık kurup işlerini geliştirmiş ve 2013’te yine Avrupa’nın lideri Tavsiye Motor’u prudsys ile ortaklaşa çalışmaya başlamıştır. Kendisi bu dönemde ‘ecosystem’ ismini verdiği iş çevresinin temellerini atmıştır. Söz konusu çözümlerden her birisi bugün Türkiye’de pazarın önderleri arasında yer almaktadır.

Erol’un bugün ortak olarak distribütörlüğünü yaptığı tüm yazılım sistemleri (ek olarak DATATRONIQ, AltaSigma, Inxmail, vb.) web sitelerindeki dönüşüm (converison) oranını arttırıp müşterilerine büyüyen e-ticaret sektörünün bir adım önünde olmalarını sağlamaktadır.

Yerel müşterilerle olan çok güçlü bağları ve ileri seviye conversion araçları uzmanı olmanın sonucunda kazanılmış tecrübe, Erol için 2014 senesinin Ağustos ayında Türkiye’nin ilk Conversion Summit etkinliğini düzenlemesinin altyapısını oluşturmuştur. Etkinliğe ise 371 şirket ve toplam 642 ziyaretçi katılmıştır.

Kendisi, smart data ile Türkiye’nin önde gelen 50 e-ticaret ve perakende satış şirketi’nin 22’sine satış, (teknik) destek, entegrasyon ve Danışmanlık hizmeti vererek yüksek proje yönetimi tecrübesine de sahip.

En üst